ТРАНСФОРМАЦІЯ ЗАКОНОДАВСТВА ЄС ДО ЄВРОПЕЙСЬКОГО ЗЕЛЕНОГО КУРСУ: ВИКЛИКИ ТА МОЖЛИВОСТІ

Автор(и)

  • Л. М. Невара

DOI:

https://doi.org/10.32782/klj/2023.4.25

Ключові слова:

зміна клімату, кліматична нейтральність, право ЄС, Європейський зелений курс, Європейський кліматичний закон, викиди парникових газів, скорочення викидів, Паризька угода, Fit for 55.

Анотація

Анотація. Стаття присвячена актуальній проблемі зміни клімату та трансформації законодавства Європейського Союзу у напрямку боротьби з глобальною зміною клімату та деградацією природного середовища. Зміна клімату – виклик планетарного масштабу, що змінює кліматичну систему Землі і потребує спільних зусиль щодо стримування цієї тенденції. Досягти цілей Паризької угоди можливо лише об’єднавши міжнародні зусилля. Європейський зелений курс і Європейський кліматичний закон представляють собою амбіційний і важливий крок. Ці ініціативи свідчать про серйозне зобов’язання Європейського Союзу відповісти на кліматичні виклики та забезпечити стійкий та збалансований розвиток на континенті. План дій, спрямований на досягнення кліматичної нейтральності до 2050 року, зобов’язує держави-члени до різких скорочень викидів парникових газів, надає інструменти для моніторингу та оцінки прогресу, що сприяє інвестиціям у сталу зелену економіку. Представлений Єврокомісією амбіційний пакет законодавчих пропозицій «Fit for 55» спрямований на перегляд і оновлення законодавства Європейського Союзу та впровадження нових ініціатив з метою виконання кліматичних цілей. Цей пакет має за мету створити узгоджену та збалансовану основу для досягнення кліматичних цілей ЄС. Одним із ключових аспектів пакету є система торгівлі викидами (EU ETS), яка регулює викиди CO2 в енергетичних та електроенергетичних галузях, що дозволить досягти кліматичної нейтральності. Ці зміни спрямовані на зменшення викидів на 62% до 2030 року заплановано досягти не пізніше 2060 р. На додачу, механізм коригування на кордоні викидів вуглецю (CBAM) є безперечно важливим інструментом для запобігання «викидам вуглецю» через перенесення виробництва в інші країни. Цей механізм працюватиме паралельно із системою торгівлі викидами EU ETS, що ще більше підсилює кліматичні зусилля Європейського Союзу. Прийняті ініціативи та запобіжні заходи свідчать про серйозний підхід Європейського Союзу до боротьби з кліматичними змінами та створення більш сталого майбутнього для своїх громадян та світу в цілому.

Посилання

Європейський зелений курс і кліматична політика України : аналіт. доп. / [С. П. Іванюта, Л. М. Якушенко] ; за заг. ред. А. Ю. Сменковського. Київ : НІСД, 2022. 95 с. URL: https://niss.gov.ua/sites/default/files/2022-07/dopov-greendeal-1-red-pogod-do-verstki_12_07_2022_gotove.pdf

Council adopts European climate law. URL: https://www.consilium.europa.eu/en/press/pressreleases/2021/06/28/council-adopts-european-climate-law/

EU climate action and the European Green Deal. URL: https://climate.ec.europa.eu/eu-action/europeanclimate-law_en

Fit for 55: Delivering on the proposals. URL: https://commission.europa.eu/strategy-and-policy/priorities-2019-2024/european-green-deal/delivering-european-green-deal/fit-55-delivering-proposals_en

Європейський зелений курс. URL: https://op.europa.eu/webpub/com/eu-and-me/uk/WHATS_ON_THE_EUs_AGENDA.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-15

Як цитувати

Невара, Л. М. (2024). ТРАНСФОРМАЦІЯ ЗАКОНОДАВСТВА ЄС ДО ЄВРОПЕЙСЬКОГО ЗЕЛЕНОГО КУРСУ: ВИКЛИКИ ТА МОЖЛИВОСТІ. Київський часопис права, (4), 174-179. https://doi.org/10.32782/klj/2023.4.25

Номер

Розділ

МІЖНАРОДНЕ ПРАВО