СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ МЕНЕДЖМЕНТУ ОРГАНІЗАЦІЙ
DOI:
https://doi.org/10.32782/klj/2021.4.17Ключові слова:
людські ресурси, організація, працівник, персонал, компетенція.Анотація
У статті наголошено, що менталітет нації може виступати, по-перше, як чинник внутрішньогосоціального регулятора самозбереження нації як соціуму, по-друге, як чинник деструктивного консерватиз-му, що не дає змоги внести якісь зміни зовні доти, доки не виникне потреба в цьому самого суспільства.Саме це не дає змоги організаціям та суспільству досягти стабілізації інтересів. Отже, на сучасному ета-пі основною проблемою менталітету є формування принципів менеджменту, які б утілювали інтереси якокремої людини, так і суспільства загалом. Визначено, що соціально-психологічні аспекти менеджментуорганізації включають профілактику, умови та методи роботи, спрямовані на досягнення добробуту сус-пільства, та зобов’язання суспільства з конкретними потребами його громадян. Стратегічними напрямамисоціально-психологічних аспектів менеджменту в Україні є формування національної гідності; подоланнясуперечностей у свідомості людей, пов’язаних із зародженням нових соціальних ідей та ідеалів; побудоватакої моделі суспільства, у якій би поєднувалися потреби членів суспільства з потребами та цілями держа-ви. Зроблено висновок, що керування людськими ресурсами складається з розроблення плану задоволеннямайбутніх потреб у людських ресурсах; створення резерву потенційних кандидатів на посади; вивченнякандидатів на робочі місця й відбору кращих із резерву, створеного під час набору; визначення заробітноїплати і пільг; розроблення структури заробітної плати та пільг із метою залучення, найму та збереженняслужбовців; уведення працівників, які були найняті в організацію та її підрозділи, розвиток, розуміння того,що очікує від них організація і яка праця в ній позитивно оцінюється; розроблення програм для набуттятрудових навичок, необхідних для ефективного виконання роботи; розроблення методик оцінки трудовоїдіяльності, доведення їх до працівників; розроблення методів переміщення працівників на посаді з більшоюабо меншою відповідальністю, розвитку їхнього професійного досвіду шляхом переміщення на інші посадиабо ділянки роботи, а також процедур припинення договору найму; підготовки менеджерів, керування про-суванням по службі: розроблення програм, спрямованих на розвиток здібностей і підвищення ефективностіпраці керівних кадрів.
Посилання
Кредісов А., Панченко Г., Кредісов В. Менеджмент для керівників. Київ : Знання, 1999. 556 с.