ДЕРЖАВНА ПОЛІТИКА ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ ПРАВОПОРУШЕННЯМ У СФЕРІ БУДІВНИЦТВА В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/klj/2023.4.7Ключові слова:
будівництво, сфера будівництва, державна політика, адміністративно-правове забезпечення, адміністративні правопорушення, запобігання.Анотація
важливе соціальне значення, адже забезпечує основні потреби населення, серед яких житло, інфраструктурна мережа, транспортне сполучення й посідає в економіці країни одне з ключових місць за темпами розвитку і капіталізації, порівняно з іншими її сегментами. Державна політика є не лише суто управлінською діяльністю державних органів чи діяльністю-відповіддю на те, що вимагає реакції держави, а також – стратегічною діяльністю, постаючи в якості складного соціально-правового, політичного та економічного феномену, що: має чітку юридичну форму, наповнену конкретним змістом; об’єктивується на підставах й умовах, визначених законодавством; передбачає існування адміністративно-правового механізму її формування й реалізації відповідно до певних стратегій і програм, а також нагальних потреб суспільства й держави. Критично аналізуючи різні підходи науковців до визначення сутності державної політики, автор дійшов висновку, що їх можна поділити на такі основні групи інтерпретаційних підходів: пояснення сутності державної політики через діяльнісний аспект вияву державної політики (формальний підхід); пояснення сутності державної політики через реагувальний аспект вияву державної політики (змістовий підхід); пояснення сутності державної політики через планово-стратегічний аспект вияву державної політики (прогностично-стратегічний підхід). У зв’язку з цим, державна політика у сфері будівництва повинна включати такі ознаки: когерентність – узгодження усіх складових політики між собою, утворюючи одне організаційне ціле, одну систему, розвиток якої її визначає; ієрархічність – органи державної влади приймають рішення, передають їх «по вертикалі» для виконання за встановленою ієрархією повноважень; повноцінність – наявність комплексу засобів для прийняття рішень, їх виконання, коригування, залучення необхідних або додаткових ресурсів, оцінка реалізації.
Посилання
Соціально-економічне становище України за 2021 рік. Державна служба статистики України : URL: http: //www. ukrstat. gov.ua
Буга В.В. Будівельна галузь як об’єкт адміністративно-правового дослідження. Український правовий вимір: пошук відповідей на глобальні міжнародні виклики: ІІІ міжнародна науково-практична конференція (Дніпро, 14 травня 2021 року). Дніпро, 2021. С. 78–80.
Резніченко В. О. Адміністративно-правові засади дозвільної діяльності у сфері містобудування: дис. …канд. юр. наук : 12.00.07. Харків, 2015. 194 с.
Organizational Information and Lending Data Appendixes. Annual Report. 2020. The World Bank: URL: http: //www.vsemirnyjbank.org/ua/about/annual-report.
Андрійко О. Ф. Організаційно-правові проблеми державного контролю у сфері виконавчої влади : автореф. дис. …док. юрид. наук. 12.00.07. Київ, 1999. 42 с.
Пал Л. А. Аналіз державної політики / пер. з англ. І. Дзюби. Київ : Основи, 1999. 422 с.
Гогвуд Б. Аналіз політики для реального світу / Б. Гогвуд, Л. Ган ; пер. А. Олійник. Київ : Основи, 2004. 396 с.
Волинка К. Г. Теорія держави і права : навч. посіб. / К. Г. Волинка. Київ : МАУП, 2003. 240 с.
Лопушанська О. В. Адміністративно-правове регулювання мовної політики в Україні : дис. …канд. юрид. наук : 12.00.07. Київ, 2013. 222 с.
Петренко І. Сутність державної політики та державних цільових програм. URL: http://www.viche.info/journal/2566/.
Музичук О. М., Димидюк К. Д. Адміністративно-правові методи реалізації державної політики у сфері підприємницької діяльності. Наше право. 2022. № 2. С. 243–249. http://nashe-pravo.unesco-socio.in.ua/wp-content/uploads/archive/NP-2022-2/NP_2022_2_243.pdf
Титаренко Т. Г. Поняття та сутність і зміст державної політики регулювання земельних відносин. Електронне наукове фахове видання «Державне управління: удосконалення та розвиток». URL: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=873
Застрожнікова І. В. Державна політика у галузі аграрної вищої освіти. Сучасний стан та перспективи розвитку економіки, менеджменту, обліку та права : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (Полтава, 14 серп. 2018 р.) : у 3 ч. Полтава, 2018. Ч. 3. С. 36–38.
Шульга Н. Д. Характеристика базових понять феномена державна освітня політика. Теорія та практика державного управління. 2015. № 2. С. 150–157.
Дзевелюк М. В. Державна політика та функції сучасної держави: до проблеми взаємозв’язку. Jurnalul juridic national: teorie şi practică. 2016. Т. 20. № 4. P. 21–25.
Шумейко Т. А. Адміністративно-правові засади формування та реалізації державної політики: дис. …докт. юрид. наук: 12.00.07. Київ. 2022. 504 с.
Буга В. В. Галузь будівництва як об’єкт державного регулювання. Приватно-правові та публічно-правові відносини: проблеми теорії та практики: матеріали Міжнародної конференції (в авторській редакції) (Маріуполь, 24 верес. 2021 р.). Маріуполь, ДонДУВС. 2021 С. 200–202.
Андріяш В. І. Державна політика: концептуальні аспекти визначення. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2013. № 9. URL: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=626.
Мерзляк А. В., Кравченко Т. В. Державна політика у сфері управління соціальними ризиками: сутність, формування та реалізація. Держава та регіони. 2011. № 1. С. 173–180.
Коршунова Н. В. Поняття державної політики: теоретико-правове дослідження : дис. … канд. юрид. наук : 12.00.01. Київ, 2018. 240 с.
Дем’янчук О. П. «Державна політика» та «публічна політика» : варіант перехідного періоду. К., 2000. Т. 18 : Політичні науки. С. 31–36.
Коверзнев В. О. Cутність приватних і публічних правовідносин та принципи їх розмежування. Науково-практична Інтернет-конференція від 14 трав. 2013 р. URL: https://www.legalactivity.com.ua/index.
php?option=com_–content&view=article&id=508%3A270413-13&catid=66%3A1-0513&Itemid=82&lang=en