ОСОБЛИВОСТІ КАДРОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ АНТИКОРУПЦІЙНОГО СУДУ В ФІЛІППІНАХ

Автор(и)

  • К. О. Придачук

DOI:

https://doi.org/10.32782/klj/2023.2.32

Ключові слова:

Сандіганбаян, кадрова політика, кадрове забезпечення, кадрові процедури, судово-правова реформа, управління персоналом, Вищий антикорупційний суд.

Анотація

У цій статті розглядаються особливості кадрового забезпечення діяльності антикорупційного суду в Філіппінах (Сандіганбаян), який є першим антикорупційним судом у світі. Визначено, що Сандіганбаян перевантажений розглядом справ про «дрібну» корупцію, що не дозволяє суддям зосередитися на більш впливових справах. Також слід розуміти, що Сандіганбаян може порушувати справи про недотримання вимог законодавства про корупцію та хабарництво, що обумовлює потребу здійснення судом постійного нагляду за станом дотримання в державі адресатами норм антикорупційного законодавства антикорупційного правопорядку. Цей обов’язок цілком очевидно також вимагає значних витрат людських ресурсів Сандіганбаяна. Серед існуючих у Філіппінах вимог до заміщення посади судді в Сандіганбаяні взагалі відсутні вимоги дотримання стандартів доброчесності, що є очевидно проблемним питанням для Філіппін. Робиться висновок про те, що кадрове забезпечення діяльності Сандіганбаяну не може бути позитивним зразком для вдосконалення адміністративно-правового механізму кадрового забезпечення діяльності ВАКС. Попри це, недоліки формування та реалізації кадрової політики щодо Сандіганбаяну сприяють формуванню таких застережень в контексті питання вдосконалення кадрового забезпечення діяльності ВАКС: 1) спеціалізований антикорупційний суд не може охопити розгляд усіх справ, пов’язаних з корупцією, принаймні тоді, коли виконання такого обов’язку судом не буде забезпечено формуванням адекватних кадрових нормативів суду, а також адекватним виконанням цих нормативів; 2) добір суддів та інших працівників антикорупційного суду не може відбуватись без вироблення та врахування спеціальних вимог щодо відповідності кандидатів на посади стандартам доброчесності, а також певним, об’єктивно виправданим вимогам до професійного кваліфікаційного рівня кандидатів на посади в цьому суді. Тому добір суддів та інших працівників антикорупційного суду, який не враховує антикорупційні вимоги до кандидатів на посади, загрожує тим, що посади в суді займуть «неналежні службовці», виконання службових обов’язків якими може спричинити ризики, як для них, так і для повноцінної об’єктивації місії антикорупційного суду (зокрема, кадрами суду можуть бути недоброчесні особи).

Посилання

OMB Medium-Term Anti-Corruption Plan and Investment Program: Final report № UNDP PHI/02/008. Pasig City: CPRM, 2004. 234 p.

Seli N. Z. B., Sulaiman S., Awang N. Enhancing the specialized anti-corruption court in Malaysia: a case analysis with Ukraine’s High anti corruption court. E-book of extended abstract i-CLaS 2021: UiTM International Conference on Law & Society (Shah Alam, 1-2 November 2021). Shah Alam: MARA, 2021. P. 282–284.

Revising Presidential Decree № 1486 creating a Special court to be known as “Sandiganbayan” and for other purposes: Presidential Decree, 10.12.1978 № 1606. URL: https://lawphil.net/statutes/presdecs/pd1978/ pd_1486_1978.html (дата звернення: 21.06.2023).

Creating a Special court to be known as “Sandiganbayan” and for other purposes : Presidential Decree, 11.06.1978 № 1486. URL: https://lawphil.net/statutes/presdecs/pd1978/pd_1486_1978.html (дата звернення: 21.06.2023).

Mandate of the Sandiganbayan. URL: https://sb.judiciary.gov.ph/aboutsb.html (дата звернення: 21.06.2023).

An act further defining the jurisdiction of the Sandiganbayan, amending for the purpose Presidential Decree № 1606, as amended, providing funds therefor, and for other purposes: Republic Act, 05.02.1997 № 8249. URL: https://lawphil.net/statutes/repacts/ra1997/ra_8249_1997.html (дата звернення: 21.06.2023).

Anti-graft and corrupt practices act: Republic Act, 17.08.1960 № 3019. URL: https://lawphil.net/statutes/ repacts/ra1960/ra_3019_1960.html (дата звернення: 22.06.2023).

An act declaring forfeiture in favor of the state any property found to have been unlawfully acquired by any public officer or employee and providing for the proceedings therefor: Republic Act, 18.06.1955 № 1379. URL: https://lawphil.net/statutes/repacts/ra1955/ra_1379_1955.html (дата звернення: 22.06.2023).

An act revising the Penal code and other penal laws : Act, 08.12.1930 № 3815. URL: https:// www.officialgazette.gov.ph/1930/12/08/act-no-3815-s-1930/ (дата звернення: 22.06.2023).

Sandiganbayan, 2nd division, Decisions in Case Dr. Vicky R. Galiza, et. al. vs. Hon. Bibiano G. Colasito, 29.03.2021 № SB-21-SCA-0001. URL: https://sb.judiciary.gov.ph/DECISIONS/2022/B_Crim_SB-21-SCA- 0001_Galiza%20vs%20Colasito_02_10_2022.pdf (дата звернення: 06.06.2023).

Sandiganbayan, 2nd division, Decisions in Case People vs Camilo Loyola Sabio, 29.07.2022, № SB-17- CRM-2417. URL: https://sb.judiciary.gov.ph/DECISIONS/2022/G_Crim_SB-17-CRM-2417_People%20vs%20 Sabio_07_29_2022.pdf (дата звернення: 06.06.2023).

Sandiganbayan, 3rd division, Redolution in Case People vs. Aurora Zuniga y Tioxon, 17.06.2021 № SB-19-A/R-0019. URL: https://sb.judiciary.gov.ph/RESOLUTIONS/2022/D_Crim_SB-19-AR-0019_People% 20vs%20Tioxon_04_07_2022.pdf (дата звернення: 06.06.2023).

Sandiganbayan, Special 4th division, Decisions in Case People vs Sabio, 01.04.2022 № SB-16-CRM-1234. URL: https://lawphil.net/statutes/repacts/ra1960/ra_3019_1960.html (дата звернення: 06.06.2023).

Stephenson M. Specialised anti-corruption courts: Philippines. U4 Brief. Bergen: Chr. Michelsen Institute, 2016. № 3. Р. 4.

Gonzales C. F. A broken vow: an examination of the cases of Corruption in the Philippines. Sapienza: International Journal of Interdisciplinary Studies. 2021. Vol. 2 (1). P. 47–65.

Report from the ADB Symposium on Challenges in Implementing Access to Justice Reforms, 26–28.01.2005. Manila: Asian Development Bank, 2005. 91 p.

Sandiganbayan. National Expenditure Program FY 2016 (Paggugol na Matuwid: Saligan ng Tuloy-Tuloy na Pag-Unlad). Manila: Department of Budget and Management, 2016, Vol. III. P. 633–637.

Sandiganbayan. National Expenditure Program FY 2021 (Reset, Rebound, and Recover: Invesrting for Resiliency and Sustainability). Manila: Department of Budget and Management, 2021, Vol. III. P. 719–726.

Sandiganbayan. National Expenditure Program FY 2022 (Sustaining the Legacy of Real Change for the Future Generations). Manila: Department of Budget and Management. 2022. Vol. III. P. 680-686.

Atienza M. E. L. The Philippines in 2018: Broken Promises, Growing Impatience. Asian Survey. 2019. Vol. 59 (1). P. 185–192.

Atienza M. E. L. The Philippines in 2019: Consolidation of Power, Unraveling of the Reform Agenda. Asian Survey. 2020. Vol. 60 (1). P. 132–139.

Гладкий В. В. Конструктивізм нормативних стандартів виникнення трудових правовідносин. Соціальне право. 2020. № 4. С. 84–89.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-25

Як цитувати

Придачук, К. О. (2023). ОСОБЛИВОСТІ КАДРОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ АНТИКОРУПЦІЙНОГО СУДУ В ФІЛІППІНАХ. Київський часопис права, (2), 228-233. https://doi.org/10.32782/klj/2023.2.32

Номер

Розділ

МІЖНАРОДНЕ ПРАВО