ФУНКЦІЇ ТА ПРИНЦИПИ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ЗДІЙСНЕННЯ ГЕНДЕРНОЇ ПОЛІТИКИ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • О. С. Кравченко

DOI:

https://doi.org/10.32782/klj/2024.2.24

Ключові слова:

гендерна політика, адмінстративно-правове регулювання, принцип, функції права, система

Анотація

Встановлено, що метою статті є визначення функцій та принципів адміністративно-правового регулювання здійснення гендерної політики в України. Закріплено, що встановлення принципів адміністративно-правового регулювання здійснення гендерної політики вимагає передусім зосередження дослідницької уваги на визначенні його розуміння в цілому. Зроблено висновок, що реалізація функцій здійснення гендерної політики пов’язується із ефективністю здійснення соціально-економічної функції держави, як певного різновиду загально соціальних функцій права. Наголошено, що соціально-економічний розвиток та функції із його забезпечення має сприяти успішності та ефективності здійснення гендерної політики в Україні на засадах стимулювання, забезпечення, суспільного розподілу. Обґрунтовано авторський підхід до нормативного відображення принципів здійснення гендерної політики в України, що полягає у необхідності змінити назву Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» на таку «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок, чоловіків та трансгендерських осіб», де статтю 3 доповнити частиною другою, яка закріпила б систему основоположних засад (принципів) регуляції. Виходячи із вище зазначеного підходу до розуміння функцій адміністративно-правового регулювання суспільних правовідносин, зазначено, що гендерна політика є тією сферою, де спрямування діяльності держави має бути реалізовано у таких напрямах, як: утвердження ґендерної рівності; недопущення дискримінації за ознакою статі; застосування позитивних дій; запобігання та протидію насильству за ознакою статі, у тому числі всім проявам насильства стосовно жінок; забезпечення рівної участі жінок і чоловіків у прийнятті суспільно важливих рішень; забезпечення рівних можливостей жінкам і чоловікам щодо поєднання професійних та сімейних обов’язків; підтримку сім’ї, формування відповідального материнства і батьківства; виховання і пропаганду серед населення України культури ґендерної рівності, поширення просвітницької діяльності у цій сфері; захист суспільства від інформації, спрямованої на дискримінацію за ознакою статі.

Посилання

Грибовська А. А. Конституційні засади гендерної рівності в Україні. Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата юридичних наук за спеціальністю 12.00.02 «Конституційне право; муніципальне право». Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, Міністерство освіти і науки України, Харків, 2019. 257 с.

Левченко К.Б. Управління процесами формування ґендерної політики в Україні (організаційно-правові аспекти): дис. … д.ю.н. 12.00.07. Х., 2003. 427 с.

Баласинович Н. О. Забезпечення гендерної рівності в системі органів державної влади : Доктор філософії : спец. 052 – Політологія :Київський національний університет імені Тараса Шевченка. Київ, 2023. 203 с.

Гуржій Т.О., Бодров Ю.О. Поняття та сутність принципів адміністративно-правового реуглювання. Науковий вісник Ужгородського Національного Університету. 2023. Серія ПРАВО. Випуск 79: частина 2. С. 41-48.

Вишневський М.В. Принципи адміністративно-правового регулювання діяльності апарату суду в Україні. Прикарпатський юридичний вісник. 2018. Вип. 1. Т. 2. С. 282-287.

Чомахашвілі О.Ш. Адміністративно-правове регулювання охорони прав на промислові зразки в Україні: автореф. дис. … канд. юрид. наук: 12.00.07. Ірпінь, 2008. 19 с.

Дідик Н.І. Щодо питання класифікації принципів адміністративного права України. Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. 2011. No 3. С. 92–101.

Цибульник Н.Ю. Принципи адміністративно-правового регулювання сектору безпеки держави. Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права. 2022. Вип. 6. С. 182–186.

Горбова Г.О. Принципи адміністративно-правового регулювання протидії насильству в сім’ї. Науковий вісник Ужгородського наці онального університету. Серія «Право». 2015. Вип. 35. Ч. 2. Т. 2. С. 94–97.

Адміністративне право України; за заг.ред. Т.О. Коломоєц. Київ: „Істина”, 2008. 457 с.

Адміністративне право України / Ю.П. Битяк, В.М. Гаращук, О.В. Дьяченко та ін.; за ред. Ю.П. Битяка. К.: Юрінком Інтер, 2007. 544 с.

Чорна А.М. Сутність і значення адміністративно-правового забезпечення прав суб’єктів підприємницької діяльності у сфері оподаткування.Visegrad journal on human rights. 2017. No 1. P. 128–133

Єряшов Є.К. Сутність адміністративно-правового регулювання цивільної авіації України. Національний юридичний журнал: теорія і практика. 2014. No 10. С. 44–48

Якущенко Ю.М. Принципи адміністративно-правового регулювання сурогатного материн-ства в Україні. Юридичний науковий електронний журнал. 2021. No4. С. 418–421

Коломоєць Т.О., Федорова К.І. Адміністративно-правове регулювання приватної но-таріальної діяльності в Україні: монографія. Київ: Істина, 2008. 184 с.

Адміністративне право та адміністративний процес України в умовах воєнного стану: мо-нографія / Галунько В., Стеценко С., Берлач А., Буханевич О., Ситников О. та ін.; за заг. ред. В. Фелика та В. Курила. К.: «Видавництво Людмила», 2023. 704 с.

Кодекс адміністративного судочинства України: Закон України від 6 липня 2005 року № 2747-IV URL.: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2747-15#Text

Велика українська юридична енциклопедія : у 20 т. Х. : Право, 2016. Т. 3 : Загальна теорія права / редкол. : О. В. Петришин (голова) та ін. ; Нац. акад. правових наук ; Ін-т держави і права імені В. М. Корецького НАН України ; Нац. юрид. ун-т імені Ярослава Мудрого, 2017. 932 с.

Легеза Ю.О. Національна судова практика та практика ЄСПЛ у гарантуванні права на мирні зібрання для представників ЛГБТ. Правові новели. 2023. № 21. С. 279-284. http://legalnovels.in.ua/journal/21_2023/39.pdf

Легеза Ю.О. Адміністративно-правове забезпечення реалізації права на мирні зібрання для представників ЛГБТ. Право і суспільство. 2023. № 6. С. 374-380. DOI https://doi.org/10.32842/2078-373 6/2023.6.55

Рішення ЄСПЛ у справі Бачковський та інші проти Польщі від 3 травня 2007. URL: https://ccu.gov.ua/sites/default/files/ccu/5_3007.pdf

Велика українська юридична енциклопедія : у 20 т. Х. : Право, 2016. Т. 3 : Загальна теорія права / редкол. : О. В. Петришин (голова) та ін. ; Нац. акад. правових наук ; Ін-т держави і права імені В. М. Корецького НАН України ; Нац. юрид. ун-т імені Ярослава Мудрого, 2017. 932 с.

Лученко М.М. Принцип пропорційності в адміністративному судочинстві: дис. … к.ю.н. 12.00.07 – адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право. Запоріжжя: Запорізький національний університет, 2019. 208 с.

Пирожкова Ю.В. Теорія функцій адміністративного права: автореф. дис. … д.ю.н.: 12.00.07. Запоріжжя, 2017. 33 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-22

Як цитувати

Кравченко, О. С. (2024). ФУНКЦІЇ ТА ПРИНЦИПИ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ЗДІЙСНЕННЯ ГЕНДЕРНОЇ ПОЛІТИКИ В УКРАЇНІ. Київський часопис права, (2), 160-166. https://doi.org/10.32782/klj/2024.2.24

Номер

Розділ

АДМІНІСТРАТИВНЕ ПРАВО І ПРОЦЕС, ФІНАНСОВЕ ПРАВО, ІНФОРМАЦІЙНЕ ПРАВО